Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al
Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art.1 Sindicatul Cadrelor Militare
Disponibilizate, denumit în continuare SCMD,
este o organizaţie cu personalitate juridică, apolitică și nonprofit,
constituită în temeiul Legii Sindicatelor nr. 54 din 24 ianuarie 2003, care
reuneşte, fără discriminare, pe baza liberului consimţământ, cadre militare în
rezervă, disponibilizate conform
O.G. nr. 7/1998 dar si a altor acte normative conjucturale, în retragere, indiferent de structura sistemului naţional de
apărare, siguranţă şi ordine publică din care provin şi care aderă la
Statutul, scopul şi obiectivele Sindicatului.
Art.2 Regulamentul de Organizare și
Funcționare, denumit în continuare ROF,
reprezintă un document de reglementare a activităţii Sindicatului, prevederile sale fiind obligatorii
pentru toţi membrii acestuia.
CAPITOLUL II
Organizarea și conducerea Sindicatului.
Atribuţiile funcţionale ale organelor de conducere.
Art.3 Sindicatul este
organizat, in funcţie de scopul şi obiectivele statutare, astfel:
(1)
la nivel central: Comitetul Director; Biroul
Operativ; Comisia de Cenzori, Secretariatul General şi colectivele de specialitate
(Departamente) pe domenii de activitate.
(2)
la nivel teritorial: filiale, birouri operative ale
filialelor, compartimente sau responsabili pe domenii de activitate.
Art.4.
Organele de conducere şi control ale SCMD sunt:
4.1. Organele Centrale
de Conducere
a)
Consiliul Naţional al Reprezentanților– organul suprem de
conducere,
b)
Comitetul Director
c)
Biroul Operativ
d)
Preşedintele Sindicatului
4.2. Organele
Teritoriale de Conducere
a) Adunarea generală a filialei teritoriale
b) Biroul operativ teritorial
c) Presedintele filialei
4.3. Organ
Central de Control
a)
Comisia de cenzori
CONSILIUL
NAŢIONAL AL REPREZENTANŢILOR
Art.5.
(1) Consiliul Naţional al Reprezentanţilor, denumit în continuare CNR, este organul suprem de conducere al
Sindicatului, constituit din:
a)
membrii Comitetului Director;
b)
membrii fondatori;
c)
preşedinţii filialelor teritoriale.
(2) CNR se
intruneste odata pe an in sesiune ordinara si in sesiuni extraordinare ori de
cate ori este nevoie la cererea Comitetului Director sau a unei treimi din
membrii CNR existenti la data convocarii, in termen de 30 de zile de la data
inregistrarii cererii.
(3) În îndeplinirea atribuţiunilor prevăzute de Statut şi ROF, CNR emite Hotărâri.
Art.6 Documentele care urmează a fi
discutate la CNR, inclusiv listele cu candidaturile depuse pentru Comitetul
Director, odata la 5 ani, trebuie prezentate, de către Secretarul General,
Comitetului Director, cu cel puţin 30 de zile înainte de deschiderea lucrărilor
CNR.
Art.7 Convocarea CNR trebuie
notificată membrilor, împreună cu ordinea de zi, cu cel puţin 15 zile înainte
de începerea lucrărilor.
Art.8. (1)
CNR este
legal constituit dacă la şedinţă participă jumătate plus unul din numărul total
al membrilor, hotărârile adoptându-se numai în cazul unei majorităţi de 2/3 din cei prezenţi.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1)
situatiile privind dizolvarea SCMD, modificarea Statutului, revocarea sau
excluderea individuala ori colectiva a membrilor organelor de conducere si
control centrale, cand trebuie sa fie prezenti minimum 2/3 din membrii CNR,
votul fiind unanim.
Art.9 La lucrările CNR pot
participa, ca invitati, fără drept de vot, membrii onorifici ai SCMD, membrii
Comisiei de Cenzori, alți membri de sindicat, precum şi reprezentanţi ai
mass-media și societății civile, etc.
Art.10 Conducerea lucrărilor CNR
este asigurată de preşedintele Sindicatului, împreună cu un prezidiu format din
membrii raportori ai Comitetului Director.
Art.11 CNR are următoarele atribuţii:
a)
aprobă ordinea de zi şi problemele de procedură;
b)
odata la 5 ani constituie şi validează componenţa numerică şi
nominală a Comitetului Director, a
Preşedintelui şi a Secretarului General;
c)
stabileşte obiectivele şi strategia Sindicatului pentru perioada
următoare;
d)
hotărăşte asupra petiţiilor, apelurilor şi propunerilor ce-i sunt
adresate;
e)
hotărăşte asupra afilierii Sindicatului la organizaţii de profil
pe plan intern şi internaţional;
f)
aprobă schimbarea sediului Sindicatului;
g)
aprobă nivelul cotizaţiilor pentru organizaţia internaţională la
care este afiliat;
h)
analizează şi hotărăşte asupra activităţii desfăşurate de
Comitetul Director şi Comisia de Cenzori;
i)
aprobă şi modifică Statutul şi ROF-ul;
j)
validează autoexcluderea membrilor și hotărăște excluderea ca
sancțiune disciplinară;
k)
numeşte şi revocă membrii Comitetului Director şi ai Comisiei de Cenzori
in conditiile prevazute de Statut;
l)
alege membrii Comisiei de Cenzori și validează președintele
Comisiei de Cenzori și înlocuitorul de drept al acestuia în caz de vacantare a
postului;
m) hotărăşte asupra măsurilor de
verificare privind activitatea şi gestiunea organelor de conducere,
administrare şi control;
n)
aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli al Sindicatului si
mandateaza Comitetul Director in acest sens, intre sesiuni;
o)
hotărăşte asupra cuantumului cotizaţiei ce se achită de membrii
Sindicatului;
p)
hotărăşte asupra oportunitatii propunerilor privind plata unor indemnizaţii
membrilor Comitetului Director si ai Comisiei de Cenzori;
q)
adoptă hotărâri cu privire la înfiinţarea sau participarea la
capitalul social al unor societăţi comerciale care să asigure fondurile
necesare funcţionarii şi îndeplinirii scopului Sindicatului;
r) examinează propunerile
prezentate de membrii de sindicat CNR şi decide cu privire la rezolvarea
acestora;
s) hotărăşte dizolvarea Sindicatului
şi adoptă orice alte hotărâri care, conform
Statutului şi legislaţiei în vigoare, sunt de competenţa exclusivă a CNR;
t)
numește cu mandat, pe timp de un an, o comisie de soluționare a
contestațiilor la
deciziile de sancționare.
COMITETUL
DIRECTOR
Art.12 (1) Comitetul Director, denumit in
continuare CD, este compus din Preşedintele Sindicatului, Secretarul General şi
un număr impar de vicepreşedinţi.
(2) Funcţia de Preşedinte al CD este
asigurată de către Preşedintele Sindicatului.
(3) Membrii fondatori, in
perioada dintre mandatele CD au dreptul să decidă completarea acestuia cu noi membri, conform
Statutului.
Art.13 (1) CD este organul de
conducere al Sindicatului în intervalul dintre două ședințe ale CNR, lucrările
sale desfăşurându-se, cel puţin o dată
pe lună sau ori de câte ori este necesar.
(2) Convocarea se face în scris sau
telefonic, de către Secretarul General, cu cel
puţin
5 zile înainte de data întrunirii.
(3) CD este statutar întrunit cu participarea a cel puţin jumătate plus
unu din membri.
(4) În îndeplinirea atribuţiunilor prevăzute de statut şi regulament, CD
emite Decizii.
(5) Deciziile CD se adoptă cu majoritatea absolută a celor prezenţi.
Art.14 Şedinţele CD sunt conduse de Preşedintele
Sindicatului, iar în lipsa acestuia de Secretarul General sau un vicepresedinte
desemnat.
Art.15 La şedinţele CD pot fi
invitaţi preşedinţi de filiale, preşedintele Comisiei de Cenzori, alte
persoane.
Art.16 Şedinţele CD sunt consemnate într-un
proces verbal, de către o persoană din cadrul Secretariatului General care
participă, permanent, la aceste şedinţe. Procesul-verbal al sedinței
Comitetului Dirtector se semnează de toti membrii participanti în cel mult 5
zile de la data sedintei.
Art.17 CD are următoarele atribuţii:
a)
conduce activitatea Sindicatului pentru ducerea la îndeplinire a
hotărârilor luate de CNR;
b)
elaborează proiecte de politici şi strategii ale Sindicatului;
c)
aprobă investiţiile Sindicatului şi acţiunile promovate;
d)
aprobă statul de funcţii şi nivelul de salarizare al angajaţilor.
Nivelul de salarizare al angajatului, se va stabili in procent negociabil care
sa nu depaseasca salariul mediu brut pe economie;
e)
aprobă instrucțiunile de organizare și funcționare privind
componenţa numerică și nominală, precum și atribuțiile colectivelor de
specialitate de la nivel central și le actualizează periodic;
f)
adoptă ordinea de zi şi regulile de procedură privind desfăşurarea
şedinţelor CD;
g)
asigură întocmirea bilanţului şi, in baza mandatului CNR aproba
bugetul de venituri şi cheltuieli al Sindicatului;
h)
urmăreşte executia bugetului Sindicatului, verifică oportunitatea
si asigura legalitatea cheltuielilor şi a plăţilor angajate de sindicat conform
bugetului;
i)
coordonează, monitorizează şi controlează întreaga activitate a
structurilor Sindicatului;
j)
înfiinţează, organizează și dizolvă filiale ale Sindicatului;
k)
decide acordarea de ajutoare, stimulente bănești, indemnizații de
colaborare și cota-parte pentru afilierea Sindicatului la organizații interne
și externe, precum și finanțarea activităților organizatorice, sociale,
culturale, artistice, sportive și de altă natură;
l)
hotărăște suspendarea din funcție a membrilor CD în cvorumul și
majoritatea prevăzute de Statut și propune revocarea acestora de către CNR;
m)
aplică sancțiuni conform prevederilor statutare;
n)
aprobă instucțiunile de emitere, primire, înregistrare și arhivare
a documentelor;
o)
stabilește anual o comisie de disciplină pentru efectuarea
cercetării faptelor considerate abateri disciplinare.
Art.18 În caz de vacantare a tuturor funcțiilor
din Biroul Operativ Teritorial sau de nefuncționalitate a filialei ori a
Biroului Operativ Teritorial, CD convoacă în termen de 10 zile de la data
apariției situației ca atare, Adunarea Generală a filialei pentru alegerea
altor organe de conducere.
BIROUL OPERATIV
Art.19
(1) Biroul Operativ este organul care coordonează activitatea
curentă a Sindicatului, în intervalul dintre şedinţele CD şi este format din
Preşedintele şi Secretarul General al Sindicatului.
(2) În exercitarea atribuţiilor proprii, Biroul Operativ stabilește măsuri.
Art.20 Biroul Operativ are
următoarele atribuţii:
a)
organizează şi supervizează activitatea Sindicatului pentru
realizarea, în bune condiţii, a hotărârilor CNR și a deciziilor CD;
b)
coordonează activitatea birourilor operative teritoriale;
c)
suspendă activitatea birourilor operative teritoriale, în situaţia
apariţiei unor disfuncţionalităţi majore în
activitatea acestora, luând, după caz, următoarele măsuri:
c.1. - dispune verificarea
activităţii birourilor operative suspendate;
c.2. - hotărăşte asupra
conducerii curente a filialei;
c.3. - propune CD măsura mentinerii
suspendării, organizării de noi alegeri, sau reluarea activităţii biroului
operativ suspendat.
d)
urmăreşte execuția bugetului şi verifică oportunitatea
cheltuielilor şi a plăţilor angajate;
e)
planifică data și ordinea de zi a ședințelor CD;
f)
organizează, la nivel central, continuitatea conducerii;
g)
coordonează activitatea Secretariatului General al Sindicatului.
PREŞEDINTELE SINDICATULUI
Art.21 (1) Preşedintele reprezintă Sindicatul,
potrivit mandatului încredinţat de CNR, şi asigură conducerea
organizaţiei la nivel naţional fiind responsabil de buna organizare şi
funcţionare a acesteia.
(2) Președintele Sindicatului este
și președintele CD.
Art.22 (1) Preşedintele este ales prin
vot secret de CNR pentru o perioadă de 5 ani, din rândul membrilor de sindicat.
(2) Persoana care candidează la această
funcţie trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de legislatia specifica.
(3) În caz de vacantare a funcţiei
de preşedinte, funcţia acestuia se preia de Secretarul General, până la
organizarea, în termen de 45 de zile, de noi alegeri în cadrul CNR.
Art.23
Preşedintele
are următoarele atribuţii:
a)
reprezintă interesele membrilor de sindicat în toate
împrejurările;
b)
urmăreşte şi impune respectarea Statutului şi ROF-ului de către
toţi membrii de sindicat;
c)
prezidează şedinţele CD şi ale CNR;
d)
asigură aplicarea hotărârilor CNR şi deciziile CD, precum şi
ale măsurilor stabilite de Biroul Operativ;
e)
coordonează activitatea de elaborare a proiectelor de politici şi
strategii ale Sindicatului si de verificare a modului de indeplinire;
f)
delegă competenţele prevăzute de
statut și regulament;
g)
răspunde de activitatea economico-financiară si de organizarea
contabilitatii Sindicatului şi asigura efectuarea in conditii legale a
cheltuielilor stabilite prin bugetul
anual al Sindicatului;
h)
numește anual, prin decizie,
o comisie de disciplină stabilită de CD pentru efectuarea cercetării faptelor
considerate abateri disciplinare și desemnează persoana din cadrul Secretariatului
General care asigură lucrările de secretariat ale acestei comisii;
i)
semnează corespondenţa oficială a Sindicatului;
j)
dispune măsuri corespunzătoare pentru ducerea la îndeplinire a
activităților curente ale Sindicatului;
k)
poate mandata atribuții Secretarului General sau vicepreședinților
Sindicatului;
l)
îndeplinește orice alte sarcini
pentru realizarea obiectivelor prevăzute de Statut.
Art.24 În exercitarea atribuţiilor
proprii, Preşedintele Sindicatului emite decizii în aplicarea
hotărârilor CNR si a deciziilor CD precum și pentru coordonarea și îndeplinirea
activităților Sindicatului.
Art.25 (1) Secretarul General face parte din Biroul Operativ şi
asigură, alături de preşedinte, buna funcţionare a activităţii organelor şi
structurilor de conducere ale Sindicatului.
(2) Preia prerogativele
preşedintelui când acesta își anunță indisponibilitatea prezenței.
Art.26 (1) Secretarul General este ales
prin vot secret de CNR, pentru o perioadă de 5 ani, din rândul membrilor de
sindicat.
(2)Persoana care candidează la această
funcţie trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de legislatia specifica.
(3) În caz de vacantare a funcţiei
de Secretar General, funcţia acestuia se preia de unul din vicepreşedinţi,
desemnat de CD, până la organizarea statutara de noi alegeri, în cadrul CNR.
Art.27 Secretarul General are
următoarele atribuţii:
a)
asigură funcţionarea tuturor componentelor structurii
organizatorice şi urmăreşte respectarea Statutului, a ROF-ului, a deciziilor CD;
b)
Coordoneaza si raspunde de activitatea economico-financiara a SCMD
prezentand lunar CD un raport scris privind situaţia financiară pe categorii de
venituri si cheltuieli;
c)
verifică actualizarea evidenţei membrilor Sindicatului;
d)
întocmește proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe care
îl supune spre avizare CD și spre aprobare CNR.
Art.28 (1) Vicepresedintii fac
parte din CD, asigura coordonarea zonala a activitatii filialelor
teritoriale si de specialitate in conducerea la nivel central si il sprijina pe
presedinte, la solicitarea acestuia, in cazul in care secretarul general este
indisponibil.
(2) Vicepreşedinţii Sindicatului
sunt aleşi prin vot secret de CNR, pentru o perioadă de 5 ani, din rândul
membrilor de sindicat, sau cu statut de interimat, in perioadele dintre
alegeri, de catre membrii fondatori, conform prevederilor statutare.
(3) Numărul de vicepreședinți
este impar și se stabilește statutar.
(4)
Persoana care
candidează la această funcţie trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de legislatia
specifica.
Art.29
Vicepreşedinţii
au următoarele atribuţii:
a)
coordonează activitatea sindicală în zona teritorială de
responsabilitate;
b)
menţin o comunicare permanentă cu structurile teritoriale pentru
rezolvarea problemelor de interes general ale membrilor de sindicat;
c)
controlează modul în care membrii de sindicat și filialele
teritoriale respectă și îndeplinesc prevederile statutului și regulamentului;
d)
indruma activitatea colectivelor de specialitate (departamente)
ale Sindicatului repartizate spre coordonare de catre CD, pe care il informeaza
lunar asupra activitatilor desfasurate.
Art.30. Vicepreședintii desemnati pentru a
prelua atribuțiile în lipsa Președintelui Sindicatului sau a Secretarului General,
sunt stabiliti de CD.
Art.31. Vicepreședinții răspund în fața CD de
rezolvarea activităților potrivit atribuțiilor sau a unor acțiuni încredințate
spre coordonare sau executare directă.
ADUNAREA GENERALĂ A FILIALEI TERITORIALE
Art.32
(1) Adunarea Generală a filialei teritoriale denumită în
continuare Adunare Generală, este organul colectiv de
conducere al filialei ce reuneşte membrii de sindicat din zona administrativă
de care aparţin.
(2) Adunarea Generală se convoacă
anual, în ședință ordinară sau ori de câte ori este nevoie în ședințe
extraordinare.
(3) Adunarea Generală este legal
constituită în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din totalul membrilor săi
şi adoptă hotărâri cu majoritate absolută. Dacă la
ședință nu se întrunește cvorumul menționat, se convoaca o noua adunare
generala care este legal constituită indiferent de numărul membrilor prezenți,
hotărârile urmând a fi luate cu majoritatea simplă a celor prezenți.
Art.33.
(1) Convocarea Adunării Generale trebuie notificată
membrilor, împreună cu ordinea de zi, data și locul de desfășurare, cu cel
puţin 15 zile înainte de începerea lucrărilor.
(2) Convocarea se face în mod obligatoriu pe pagina de
internet a filialei, precum și prin alte modalități de anunțare: telefon, SMS,
e-mail, scrisori, etc.
(3)
Sedinta
extraordinara se convoaca de catre Biroul Operativ al filialei la initiativa
acestuia sau la cererea a 1/3 din numarul total al membrilor filialei prin
tabel semnat si depus de catre initiatori la Biroul Operativ.
Art.34. (1)
Desfășurarea Adunării Generale se consemnează într-un proces verbal în
care se menționează obligatoriu numărul celor prezenți și modul de adoptare a
hotărârilor.
(2) Hotărârile Adunării Generale
se semnează și parafează de președintele filialei, se îndosariază într-un
dosar special si in termen de 15 zile se trimit in copie CD pentru informare/confirmare.
Art.35. La ședința ordinară
a Adunării Generale se alege președintele, vicepreședintele/vicepresedintii
și secretarul filialei pe o perioadă de 4 ani, care sunt și membri de drept ai
Biroului Operativ teritorial al filialei.
Art.36.
Fiecare membru al filialei dispune de un vot egal în cadrul Adunării Generale.
Art.37. La Adunarea Generală pot
participa, fără drept de vot, membrii organelor de conducere din structura
centrală, alti invitati, reprezentanţi
ai mass-media și societății civile.
Art.38. Lucrările Adunării Generale
sunt conduse de către președintele filialei sau înlocuitorul de drept, împreună
cu un prezidiu compus din membrii Biroului
Operativ teritorial, precum și alte persoane.
Art.39. Adunarea Generală are
următoarele atribuţii:
a)
dezbate problemele de interes general şi particular, în
conformitate cu prevederile statutului, regulamentului şi ale altor acte emise
de organele de conducere ale Sindicatului sau rezultate din necesitățile locale
ale filialei și adoptă măsuri corespunzătoare;
b)
adoptă planul cu activitățile și acțiunile pentru perioada
următoare, în conformitate cu strategia aprobată de CNR;
c)
adopta masurile necesare indeplinirii sarcinilor rezultate ca
urmare a deciziilor presedintelui, Biroului Operativ sau CD;
d)
analizează şi hotărăște cu privire la aplicarea sau ridicarea de
sancțiuni membrilor biroului operativ
teritorial, precum și oricărui alt membru al filialei;
e)
hotărăşte asupra petiţiilor, apelurilor şi
propunerilor adresate filialei;
f)
analizează și hotărăște asupra:
·
f.1 – activității membrilor biroului operativ teritorial;
·
f.2 – cheltuirii fondurilor provenite din cotizații și alte surse
de venit;
·
f.3 – proiectului bugetului de venituri și cheltuieli al filialei,
propuneri ce vor fi inaintate CD, spre analiza in vederea supunerii spre
aprobare CNR;.
·
f.4. – propunerilor de comasare cu alte filiale sau de dizolvare a
filialei.
Art.40. În caz de vacantare a tuturor funcțiilor în Biroul Operativ teritorial sau de
nefuncționalitate a filialei ori Biroului
Operativ teritorial, Adunarea Generală este convocată de CD în termen de
10 zile de la apariția situației pentru a hotărî asupra
alegerii noilor organe de conducere.
BIROUL
OPERATIV TERITORIAL
Art.41. (1) La nivel teritorial, Adunarea
Generală alege Biroul Operativ teritorial, format din minimum trei membri -
președinte, vicepreședinti și secretar.
(2) Președintele filialei este și
președintele Biroului Operativ teritorial.
(3) Durata mandatului membrilor Biroului
Operativ teritorial este de 4 ani.
(4) Prin excepţie de la
prevederile alin. (3), durata mandatului membrilor aleşi pe funcţiile vacante în perioada de după
alegerile generale este până la data viitoarelor alegeri generale.
(5) Membrii Biroului Operativ
teritorial asigură conducerea executivă a filialei teritoriale.
(6) În exercitarea atribuţiilor
proprii, Biroul Operativ teritorial adoptă măsuri, care sunt
consemnate într-un proces verbal semnat de cei prezenți la ședință.
Art.42. Biroul Operativ teritorial își desfășoară activitatea în ședințe lunare
(bilunare) la care pot fi invitați membri ai organelor de
conducere din structura centrală și alte persoane.
Art.43.
Biroul Operativ teritorial are următoarele atribuții:
a)
stabileşte măsuri pentru organizarea și desfășurarea adunării
generale ordinară sau extraordinară;
b)
stabileşte ordinea de zi a şedinţelor Biroului Operativ
teritorial, a adunărilor generale şi aprobă documentele care fac obiectul
analizei adunării teritoriale;
c)
numeşte sau revocă/suspendă membrii
compartimentelor sau responsabilii pe domenii din subordinea sa;
d)
numeşte administratorul de cont și răspunde de gestionarea
patrimoniului incredintat filialei;
e)
analizează propunerile de acordare a recompenselor (stimulentelor)
materiale, financiare sau de altă natură membrilor Biroului Operativ teritorial
sau membrilor de sindicat ai filialei;
f)
coordonează şi ţine evidenţa acţiunilor şi mijloacelor specifice
luptei sindicale.
g)
intocmeste proiectul bugetului propriu de venituri si cheltuieli
pe care-l supune aprobarii Adunarii Generale inainte de a-l trimite spre
avizare conducerii centrale;
h)
conduce activitatea filialei teritoriale conform Statutului si
ROF-ului pentru indeplinirea hotararilor si deciziilor CNR, CD, Biroului
Operativ al SCMD, Presedintelui si a hotararilor proprii;
i)
reprezinta Sindicatul in raporturile cu tertii in plan teritorial;
j)
analizeaza si propune conducerii SCMD initierea de actiuni si
aliante pe plan local.
Art.44. (1)
Președintele filialei este ales,
revocat, sau suspendat în/din funcție de Adunarea Generală, în ședință ordinară
sau extraordinară.
(2) Președintele filialei face parte
de drept din CNR, cu drept de vot, putând fi înlocuit prin mandat de un vicepreședinte sau secretarul filialei,
cu acordul Biroului Operativ teritorial;
Art.45. Președintele filialei poate
demisiona din funcție înainte de expirarea mandatului.
Demisia se aduce la cunoștința Adunării Generale si
conducerii centrale. În această perioadă, unul dintre vicepresedinti sau
secretarul filialei, desemnat de Biroul Operativ teritorial preia prerogativele
preşedintelui, până la alegerea unui nou preşedinte de către Adunarea Generală.
Art.46.
Președintele filialei are următoarele atribuţii:
a)
conduce şedinţele
Biroului Operativ teritorial şi Adunării Generale ale filialei;
b)
conduce și/sau coordonează activităţile/acţiunile la nivelul
filialei, stabilind măsuri operative eficiente;
c)
semnează
actele contabile de competenţa sa şi dispune asupra cheltuirii fondurilor
conform capitolelor de cheltuieli prevăzute de bugetul de venituri şi
cheltuieli aprobat de Adunarea Generală;
d)
semnează
acte în conformitate cu competenţele atribuite de conducerea centrală a Sindicatului.
Actele emise fără viza de legalitate sau control financiar preventiv sunt nule
de drept;
e)
îşi delegă
competenţele unuia dintre membrii Biroului Operativ teritorial în situaţia de indisponibilitate temporară;
f)
controlează
modul de îndeplinire a hotărârilor Adunării Generale şi a celor stabilite de Biroul
Operativ teritorial şi dispune măsuri
corespunzătoare;
g)
răspunde în faţa membrilor
de sindicat, a Biroului Operativ teritorial sau Adunării Generale
privind modul de îndeplinire a actului de conducere la nivelul filialei;
h)
reprezintă filiala în raporturile cu terţi, în plan teritorial, în
limitele mandatului dat de Președintele Sindicatului;
i)
verifica depunerea cotizației, de către membrii filialei,
într-unul din conturile bancare ale Sindicatului si ia masurile ce se impun in
caz de nerespectare a acestei obligatii statutare.
Art.47.
Vicepreședintii filialei sunt alesi, revocati sau suspendati în/din funcție de Adunarea Generală, în ședință ordinară sau extraordinară.
Art.48. Vicepreședintii
filialei au următoarele
atribuţii:
a)
răspund de
organizarea şi desfăşurarea manifestărilor publice prin utilizarea mijloacelor
de luptă sindicală;
b)
întocmesc
şi prezintă spre analiză Biroului Operativ teritorial documentele necesare desfăşurării acţiunilor sindicale;
c)
răspund de
anunţarea membrilor filialei de a participa la acţiunile organizate, precum şi
de dotarea acestora cu mijloace şi materiale de propagandă sindicale;
d)
propun
scăderea din evidenţa contabilă a mijloacelor consumate, pierdute sau reţinute
pe timpul acţiunilor sindicale;
e)
îndeplinesc
alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală sau Biroul
Operativ teritorial;
f)
pot prelua
atributiile presedintelui filialei in conditiile prevazute.
Art.49. (1) Secretarul
filialei este ales, revocat sau suspendat în/din funcţie de Adunarea Generală
a filialei, în şedinţă ordinară sau extraordinară.
(2)
În lipsa anunţată a preşedintelui și vicepreședintelui preia competenţele
și atribuțiile acestora.
Art.50. Secretarul
filialei are următoarele
atribuţii:
a)
răspunde
de modul de organizare a evidenţei membrilor filialei şi de actualizarea bazei
de date, precum şi de rezolvarea cererilor noilor membri de sindicat;
b)
primeşte
şi verifică dosarele de înscriere de noi membri;
c)
pregăteşte şi prezintă spre aprobare
preşedintelui actele necesare desfăşurării activităţilor;
d)
aplică
prevederile legale privind evidenţa documentelor şi arhivarea acestora;
e)
întreprinde
demersurile pentru obţinerea vizei de legalitate pentru documentele emise de
filială, în conformitate cu deciziile CD;
f)
răspunde
de organizarea evidenţei şi consemnarea modului de soluționare a petiţiilor,
propunerilor şi sesizărilor adresate filialei;
g)
ţine
evidenţa recompenselor acordate și sancţiunilor aplicate membrilor filialei şi
a celor autoexcluşi;
h)
înregistrează
orice document care urmează a fi analizat de Adunarea Generală;
i)
prezintă
propunerile de numire/suspendare/revocare a responsabililor sau membrilor
compartimentelor pe domeniile de activitate Biroului Operativ teritorial;
j)
organizează
evidenţa primirii, înregistrării, verificării şi predării documentelor la casa
de avocatură;
k)
informează membrii filialei despre acţiuni şi
activităţi curente care se pregătesc sau sunt în curs de desfăşurare;
l)
asigură
depunerea cotizaţiei de către membrii de sindicat în contul Sindicatului;
m)
îndeplineşte
şi alte atribuţii stabilite de Adunarea generala sau Biroul
Operativ teritorial.
COMISIA DE CENZORI
Art.51 Organul de control economico-financiar
al Sindicatului este Comisia de Cenzori
formată din 3 membri titulari, aleşi de CNR, pentru un mandat de
4 ani.
Art.52 Comisia de cenzori este condusă
de un preşedinte, ales de către comisie şi validat de CNR.
Art.53 Poate ocupa funcţia de cenzor
orice persoană care întruneşte cumulativ următoarele condiţii:
a) are studii superioare de
specialitate atestate prin documente oficiale;
b) nu a suferit condamnări
pentru infracțiuni de serviciu sau economice;
c)
nu este membru în organele de conducere centrale ale SCMD;
d)
nu este in conflict de interese cu membrii CD sau cu persoane de
executie angajate in Sindicat.
Art.54 Preşedintele Comisiei de Cenzori
trebuie sa aiba studii superioare economice si experientă în domeniu.
Art.55 Organizarea şi funcţionarea
Comisiei de Cenzori se desfăşoară în baza unui regulament propriu aprobat de CNR.
Art.56 Comisia de Cenzori realizează
cel puţin două acţiuni de control pe an sau ori de câte ori consideră necesar,
informând CD despre rezultatele verificării. Anual prezintă un raport în faţa CNR.
Art.57Pe timpul controlului, membrii
comisiei beneficiază de decontarea cheltuielilor ocazionate de această
activitate, conform normativelor legale în vigoare.
CAPITOLUL III
Colectivele de specialitate (departamente) ale Sindicatului
Art.58 (1)Pentru punerea în aplicare a
hotărârilor și deciziilor structurilor de conducere, precum şi pentru
îndeplinirea scopurilor propuse, la nivel naţional şi teritorial, se
organizează şi funcţionează colective de specialitate ale Sindicatului, astfel:
a)
la nivel central: departamente pe
domenii de activitate;
b)
la nivel teritorial: compartimente sau responsabili pe domenii de
activitate.
(2) Colectivele de specialitate ale sindicatului au rol
consultativ.
Art.59 Denumirile compartimentelor la
nivel teritorial sunt similare celor de la nivel central. Atribuţiile şi
compunerea numerică a acestora sunt particularizate la nivelul fiecărei
filiale.
Art.60 Denumirea şi compunerea departamentelor
la nivel central sunt prevăzute în Anexa nr.1
Art.61 Departamentele/Compartimentele/Responsabilii pe domenii de activitate
au, în principal, următoarele atribuţii:
a)
acordarea de asistenţă de specialitate şi sprijin la solicitarea
oricărui membru de sindicat, pe problematica solicitată;
b)
elaborarea de studii, programe şi informări privind evoluţia
domeniului respectiv, alte sarcini de specialitate incredintate de CD/Birourile
Operative teritoriale;
c)
monitorizarea şi reacţia rapidă la acţiunile guvernamentale sau de
altă natură în domeniul de activitate.
Art.62. (1)
La nivel
central, departamentele sunt conduse/coordonate de Presedinte, Secretarul
General, vicepresedinti, alte persoane desemnate de CD.
(2) Departamentele desfășoară
ședințe periodice sau ori de câte ori este necesar și adoptă măsuri, care sunt
consemnate în procese-verbale.
Art.63. (1)Departamentele
au în structura lor compartimente.
(2) Instrucțiunile de organizare și
funcționare a Departamentelor, componenţa numerică și nominală, precum și
atribuțiile acestora, se aprobă şi se actualizează periodic de către CD.
Art.64. (1)
La nivel
teritorial, compartimentele sau responsabilii pe domenii de activitate se
aproba si se actualizeaza periodic de Biroul Operativ teritorial.
(2)
Compartimentele
sau responsabilii pe domenii de activitate desfășoară ședințe săptămânale sau
ori de câte ori este nevoie și adoptă măsuri, care sunt consemnate în procese
verbale.
Art.65 Pentru îndeplinirea unor
obiective sau necesităţi cu caracter temporar, atât la nivel central cât şi
teritorial, organele de conducere ale Sindicatului pot înfiinţa comisii pe
probleme specifice. Din aceste comisii pot face parte atât membri de sindicat
cât şi persoane(specialişti) din afara Sindicatului.
CAPITOLUL IV
Organe administrativ- tehnice si de executie ale
Sindicatului
Art.66 Secretariatul General este organul de executie in subordinea Presedintelui SCMD
care asigura suportul organizatoric si tehnic necesar desfasurarii activitatii
organelor de conducere centrale ale sindicatului si ale departamentelor,
evidenta membrilor de sindicat, emiterea, primirea, inregistrarea si arhivarea
documentelor emise sau primite de conducerea SCMD.
Art.67 Instructiunile de organizare
si functionare a Secretariatului General, componenta numerica si nominala,
atributiile si conditiile contractuale se stabilesc si se actualizeaza periodic
de catre CD.
Art.68 Compartimentul contabilitate se subordoneaza Presedintelui SCMD si
vicepresedintelui delegat care coordoneaza activitatea Departamentului
economico-financiar.
Art.69 Compartimentul contabilitate
isi desfasoara activitatea in baza instructiunilor de organizare si functionare
aprobate de CD, care stabileste si componenta numerica si nominala precum si conditiile contractuale.
Art.70 Compartimentul Consilieri Juridici avizeaza din punct de vedere al
legalitatii deciziile si hotararile, asigura consilierea juridica a
Presedintelui SCMD, BO, CD si Departamentului juridic al SCMD. Acest
compartiment se subordoneaza Presedintelui SCMD si vicepresedintelui delegat
care coordoneaza activitatea juridica a SCMD.
Art.71 Instructiunile de organizare
si functionare a Compartimentului Consilieri Juridici, componenta numerica si
nominala, atributiile si conditiile contractuale se stabilesc si se
actualizeaza periodic de catre CD.
Art.72 Compartimentul Redactional si Tehnic Audio-Vizual si al publicatiilor SCMD isi
desfasoara activitatea in baza instructiunilor de organizare si functionare
aprobate de CD, care stabileste si componenta numerica si nominala precum si conditiile contractuale.
Art.73 Compartimentul Redactional si
Tehnic Audio-Vizual si al publicatiilor SCMD se subordoneaza vicepresedintelui
cu probleme media si isi desfasoara activitatea in sprijinul Departamentului
media si comunicare.
CAPITOLUL
V
Dobândirea si incetarea calității de membru al Sindicatului
Art.74 Conform prevederilor
Statutului se pot înscrie în Sindicat:
a)
cadrele militare în rezervă şi retragere indiferent de structura
sistemului naţional de apărare, siguranţă şi ordine publică din care provin
(MApN, MAI,SRI, SIE, STS, SPP, etc.);
b)
beneficiari ai pensiei de urmaş;
c)
alte cadre militare în rezervă și retragere.
Art.75 Documentele necesare
înscrierii şi care compun „Dosarul de înscriere” sunt următoarele:
a)
cerere de înscriere (Anexa nr.2);
b)
copia cărţii/buletinului de identitate;
c)
copie după dovada oficială a calităţii de cadru în rezervă sau
retragere;
d)
copie după certificatul de deces (numai pentru văduvele şi urmaşii
majori ai cadrelor militare decedate);
e)
copie după documentul doveditor prin care se atestă plata
cotizaţiei de membru al Sindicatului;
f)
două fotografii tip buletin.
Art.76 Persoanele care doresc sa
adere la Sindicat pot solicita înscrierea la orice filială pe care o doresc,
fiind egali în drepturi și obligații cu cei deja înscriși. Toti membrii
Sindicatului, inclusiv cei alesi in organele de conducere trebuie sa fie luati
in evidenta , sa achite cotizatia si sa activeze in cadrul unei filiale.
Art.77 Data primirii în rândurile
sindicatului a unui membru se consideră data achitării cotizației de membru, confirmarea
fiind asigurata de depunerea documentelor necesare înscrierii..
Art.78 Legitimaţia de membru al Sindicatului
se va înmâna, după luarea în evidenţă, de către filiala locală unde a depus
dosarul de înscriere sau de catre Secretariatul General.
Art.79 Mutarea membrilor de la o
filială la alta se poate face la schimbarea domiciliului sau a locului de
muncă, ori din alte motive, numai cu avizul preşedinţilor ambelor filiale, cu
respectarea regulilor privind evidenţa membrilor Sindicatului.
Art.80 Încetarea calităţii de membru
poate interveni în următoarele situaţii:
a)
la cererea membrului în cauză, cu respectarea prevederilor
statutare;
b)
prin deces;
c)
prin excludere, la cererea filialei, a CD și hotărârea CNR;
d)
prin autoexcludere, ca urmare a neplății cotizației anuale.
CAPITOLUL VI
Drepturi,
obligatii, recompense, sanctiuni
Art.81 Membrii Sindicatului, indiferent de funcţia sau calitatea
deţinută în Sindicat, sunt egali în drepturi şi obligaţii.
Art.82 Membrii Sindicatului au
următoarele drepturi:
a)
de a alege şi de a fi ales în mod liber în organele de conducere;
b)
la opinie, fără restricţii, în cadrul Sindicatului;
c)
de participare liberă la adoptarea şi aplicarea hotărârilor;
d)
dreptul nelimitat să hotărască liber şi oricând de a se retrage
din Sindicat;
e)
de a fi informaţi cu privire la activitatea organelor de conducere
ale Sindicatului;
f)
dreptul la consultanţă, în problemele muncii sindicale, economice,
juridice, sociale, etc.;
g)
de a beneficia de asistenţă juridică cu sprijinul Sindicatului în
probleme specifice calității de membru;
h)
de a contesta statutar membrii organelor de conducere, pe baza
unor motivaţii întemeiate;
i)
de a se apăra/contesta sanctiunea primita/aplicata;
j)
de a delega competenţa votului unui alt membru de sindicat în
cadrul adunării generale a filialei.
Art.83 Membrii Sindicatului au
următoarele obligații (indatoriri):
a)
să respecte Statutul şi ROF-ul;
b)
să participe, la activitatea Sindicatului;
c)
să acţioneze pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor şi
măsurilor stabilite de către organele de
conducere. Membrii care nu sunt de acord cu unele hotărâri nu sunt obligaţi să
participe la îndeplinirea lor, dar se vor abţine de la orice acte potrivnice
realizării acestora;
d)
să respecte disciplina si ierarhia instituţională a Sindicatului.
e)
să fie loiali Sindicatului şi să acţioneze împotriva atacurilor
nejustificate lansate împotriva acestuia, indiferent din partea cui ar veni.
f)
să achite cotizaţia stabilită.
g)
să nu întreprindă acțiuni contrare intereselor si imaginii Sindicatului.
h)
sa
participe, cand este solicitat, la actiunile decise de catre organele de
conducere ale SCMD.
Art.84 Membrilor Sindicatului li se
pot acorda următoarele recompense:
a)
mulţumiri verbale;
b)
mulţumiri scrise;
c)
diplome de onoare, de merit, de excelenţă;
d)
acordarea de însemne distinctive ale Sindicatului;
e)
stimulente bănești in limita fondurilor disponibile, cu
respectarea procedurii stabilite si
aprobarea CD. La nivel teritorial, persoanele care sunt recompensate prin
stimulente bănești sunt nominalizate de Biroul Operativ teritorial, iar la
nivel central si al presedintilor de
filiale teritoriale nominalizarea aparține CD;
f)
alte recompense prevăzute de Statut.
Art.85 (1) Membrilor Sindicatului li se
pot aplica următoarele sancţiuni:
a)
atenţionare verbală in cadrul Adunarii Generale sau atentionare
scrisa;
b)
suspendarea din functie;
c)
suspendarea calității de membru al Sindicatului în vederea
excluderii;
d)
excludere.
(2) Sancțiunile nu se aplică
gradual, ci în funcție de gradul de vinovăție și de efectele negative cauzate
intereselor Sindicatului.
(3)
Adoptarea
unei alte formalități de încasare a cotizației decât cea prevăzută de prezentul
regulament este nelegală și atrage răspunderea disciplinară, iar dacă fapta are
caracter de continuitate, după caz, se poate aplica sancțiunea excluderii din
Sindicat și/sau sesizarea organelor de
cercetare penală competente.
Art.86 Sesizările și propunerile anonime pentru
acordarea recompenselor și aplicarea sancțiunilor nu se iau în considerare.
Art.87 Sesizările privind săvârșirea oricăror
fapte care atrag eventuale sancțiuni disciplinare, se adresează Adunării Generale
a filialei și pot fi făcute de oricare membru al sindicatului care are
cunoștință și le poate proba. Sesizarea se face numai în formă scrisă sub
semnătură olografă.
Art.88 (1) Sesizarea faptelor
presupuse ca abateri disciplinare se adresează Adunării Generale in cazul unui
membru al filialei sau CD in cazul membrilor CD si CNR in cazul membrilor
fondatori.
(2) Adunarea generală în cvorumul
și cu majoritatea prevăzute de prezentul regulament, analizează sesizarea în
termen de max. 30 de zile de la data înregistrării acesteia de către Biroul Operativ
teritorial.
(3) Persoana reclamată este
audiată în mod obligatoriu în ședința Adunării Generale extraordinare. Citarea
persoanei se face prin orice modalitate care asigură dovada certă a
comunicării. Scrisoarea cu confirmare de primire are prioritate.
(4) Neprezentarea persoanei în
cauză statutar citată fără un just temei nu împiedică Adunarea Generală în
analiza faptelor și propunerea sancțiunii. Despre lipsa persoanei în cauză se
menționează în procesul verbal al ședinței.
(5) Aprecierea temeiniciei
situațiilor care au condus la neprezentarea persoanei în cauză la ședință
aparțin Adunării Generale.
(6) În situații întemeiate de
neprezentare la ședința Adunării Generale, ședința se reprogramează înăuntrul
termenului de 30 de zile.
Art.89 Biroul Operativ teritorial comunică CD
propunerea adoptată de adunarea generală privind sancționarea sau nu a
membrului de sindicat, în termen de 5 zile de la data desfășurării Adunării Generale.
Art.90 (1) Pentru efectuarea cercetării faptelor
considerate abateri disciplinare, se constituie, anual, la nivelul Sindicatului,
o Comisie de disciplină formată din 3 membri de sindicat, dintre care cel puțin
unul să aibă pregătire juridică.
(2) Compunerea comisiei de disciplină se
stabilește anual de CD și se instituie prin decizie a președintelui CD.
Art.91 CD, față de toate actele depuse și concluziile
comisiei de cercetare, precum și cele desprinse din ascultarea persoanei în
cauză, în cvorumul și cu majoritatea prevăzute de statut, analizează și decide.
Art.92 În caz de excludere, CD inainteaza
propunerea excluderii la CNR.
Art.93 Decizia adoptată de CD sau CNR se
comunică atât persoanei în cauză, prin scrisoare cu confirmare de primire sau
personal, sub semnătură, cât și Biroului
Operativ teritorial, prin adresă cu
extras din şedinţa respectivă.
Art.94(1) Prin hotărârea CNR se instituie la nivelul
Sindicatului, cu mandat de funcționare de 1 an, o Comisie de soluționare a
contestațiilor la deciziile de sancționare, compusă din 9 membri, care au
calitatea de membri de sindicat, se bucură de o buna reputație și nu au
suportat sancțiuni disciplinare.
(2) În prima ședință,
membrii comisiei își desemnează președintele și vicepreședintele, precum și
modalitatea de lucru a comisiei. Secretariatul comisiei este asigurat de o
persoană din cadrul Secretariatului General, numită prin decizie a președintelui
CD.
(3) Pe durata
mandatului în caz de vacantare, comisia se completează prin decizie a CD cu
membri care îndeplinesc condițiile enunțate.
(4) Comisia
este legal constituită în cvorum de 2/3 din numărul membrilor și decide cu
majoritatea simplă a celor prezenți.
(5) Împotriva
deciziei de sancționare se formulează plângere, în termen de 15 zile de la
luarea la cunoștință a sancțiunii, care se depune la Secretariatul General al
Sindicatului, document care se predă comisiei de soluționare a contestațiilor.
Comisia astfel sesizată soluționează plângerea (contestația) în termen de 20 de
zile.
CAPITOLUL VII
Patrimoniul, stabilirea şi încasarea cotizaţiei, administratorul
de cont
Art.95 Patrimoniul Sindicatului se compune din bunuri mobile, imobile şi
mijloace băneşti provenite din cotizaţii, donaţii şi alte surse prevăzute de
lege.
Art.96 Patrimoniul aparţinând
Sindicatului poate fi folosit numai potrivit intereselor membrilor săi, nu
poate fi împărţit, transmis sau lichidat decât pe baza hotărârii CNR şi a
legislaţiei în vigoare.
Art.97 Administrarea patrimoniului
Sindicatului se face de către CD si Birourile Operative teritoriale, prin
administratori de cont.
Art.98 Mijloacele băneşti ale
Sindicatului provin din:
a)
cotizaţia sindicală stabilită de CNR, încasată de la membrii de
sindicat;
b)
donaţii şi sponsorizări din partea persoanelor fizice sau juridice
din ţară şi străinătate;
c)
venituri realizate din alte surse prevăzute de lege.
Art.99 Cuantumul cotizaţiei de membru
se propune de către CD şi se aprobă de CNR.
Art.100 Filialele întocmesc proiectul
de buget de venituri si cheltuieli anual care se aprobă de Adunarea Generală a
filialei, avand ca sursa de finantare cota procentuala anuala din cotizatiile
platite de membrii filialei aprobate de CD.
Art.101 (1)
Cotizaţia se
achita integral, pana in luna decembrie, pentru anul urmator sau jumatate din
suma, semestrial, pana in luna decembrie pentru primul semestru al anului
urmator si pana in luna iunie pentru al doilea semestru al anului in curs.
(2) Neachitarea cotizaţiei atrage
după sine autoexcluderea din Sindicat cu consecința directă a pierderii
drepturilor şi obligaţiilor provenite
din calitatea de membru de sindicat.
(3) Persoanele care se înscriu în
Sindicat sunt obligate să achite cotizaţia pentru lunile rămase din anul în
curs, inclusiv luna în care s-au înscris.
(4) Reînscrierea ca membru de sindicat
pentru persoanele care şi-au pierdut calitatea de membru ca urmare a
autoexcluderii, se poate face după achitarea cotizației anuale și a cotizației
restante.
Art.102 (1)
Cotizaţia de membru se achită prin următoarele
modalități:
a)
în mod individual prin depunere în unul dintre conturile bancare ale
Sindicatului;
b) prin incasare cu chitanta de
la sediul central al Sindicatului;
c)
prin transfer din contul bancar sau contul de card al membrului de
sindicat in unul dintre conturile bancare ale Sindicatului, cu suportarea
comisionului de transfer de catre depunator;
d)
prin debitarea contului bancar al depunatorului, cu acordul
acestuia, efectuata de banca si virarea sumei in contul Sindicatului in baza
conventillor de debit direct incheiate de sindicat cu bancile.
(2) Obligatoriu in extrasul de
cont sau pe chitanta trebuie mentionate urmatoarele elemente: numele si
prenumele depunatorului, CNP-ul, suma depusa, perioada pentru care se plateste
si filiala.
(3) Dupa depunerea cotizatiei
membrul aderent este obligat să facă dovada plăţii la filiala care l-a luat în
evidenţă.
(4) Pentru derularea operatiunilor bancare Compartimentul
financiar-contabil, cu aprobarea CD, deschide fiecarei filiale teritoriale un subcont
la una din bancile la care are deschise conturi colectoare, in care se vor vira
semestrial sumele care revin filialelor din cota anuala stabilita de CNR, la
propunerea CD, pentru acoperirea cheltuielilor de functionare, in functie de
valoarea cotizatiilor incasate de la membrii
filialelor si virate in conturile Sindicatului. Sumele neutilizate la
finele anului se reporteaza cu aceeasi destinatie in anul urmator, fara sa
afecteze cuantumul sumelor de incasat in noul exercitiu financiar.
Art.103 (1) Biroul Operativ
teritorial nominalizează un administrator pentru subcontul bancar al filialei dintre membrii de sindicat
ai filialei.
(2) Presedintele SCMD autorizeaza/imputerniceste
persoana desemnata ca administrator de catre
Biroul Operativ teritorial.
(3) Administratorul de cont se subordoneaza
ierarhic contabilului sef al Sindicatului si
are următoarele atributii:
a)
efectuează operatiuni in contul bancar al filialei;
b)
îndeplineste si functia de gestionar/ responsabil cu patrimoniul
filialei;
c)
Intocmeste documentele pentru ridicari/depuneri de numerar in si
din cont si ordinele de plata pentru
viramentele din contul filialei;
d)
întocmeşte şi transmite Departamentului Economico Financiar, cel tarziu in prima decada a primei luni din
trimestru pentru trimestrul anterior, deconturile impreuna cu actele de cheltuieli originale
pentru justificarea sumelor acordate ca avans filialelor;
e)
ţine evidenta
tehnic-operativa a patrimoniului şi gestiunii economico – financiare a
filialei;
f)
urmăreşte şi asigură integritatea bunurilor aflate în patrimoniul
filialei, organizeaza inventarierea bunurilor filialei si trimite situatia
inventarierii la Departamentul Economico-Financiar;
g)
preia de la secretarul filialei și transmite la Departamentul
Economico-Financiar situatia cu numarul de membri si valoarea cotizatiilor
depuse de membrii filialei pe anul in curs la inceputul lunii ianuarie si o
actualizeaza trimestrial in prima decada a primei luni din trimestru;
h)
transmite la Departamentul Economico-Financiar referatele de
necesitate pentru acordarea avansurilor semnate de presedintele filialei si
orice alte documente din domeniul economico-financiar stabilite prin proceduri
sau decizii ale CD.
Art.104 Sumele provenite din donaţii,
sponsorizări şi alte surse prevăzute de lege se vor lua în evidenţa centrală a
Sindicatului şi se vor direcţiona către filialele care le-au obţinut.
CAPITOLUL VIII
Mijloace de luptă sindicală
Art.105 Mijloacele specifice de luptă
sindicală sunt cele prevăzute de statutul Sindicatului și de prevederile legale
în vigoare.
Art.106 La nivel teritorial acţiunile
se vor desfăşura numai după informarea CD şi cu acordul acestuia, precum şi cu
respectarea normelor legale în domeniu.
Art.107 Relaţiile structurilor
sindicale cu mass-media se vor derula în conformitate cu procedurile comunicate
de Departamentul Media si Comunicare.
Art.108 Acţiunile desfăşurate de
către filiale vor fi postate pe site-ul propriu, pentru informarea operativă a
membrilor de sindicat şi schimb de experienţă.
Art.109 (1)
Conducerea
Sindicatului nu-şi asumă răspunderea pentru acţiunile desfăşurate de filiale în
alte condiţii decât cele prevăzute se statut și prezentul regulament.
(2) Cei care încalcă aceste
prevederi sunt sancţionaţi, conform prevederilor statutare şi prezentului
regulament.
CAPITOLUL IX
Dispozitii
finale
Art.110 Prezentul regulament este
elaborat în conformitate cu Statutul Sindicatului şi produce efecte ca şi
acesta.
Art.111 Actele, sesizările,
hotărârile, deciziile, precum şi alte documente emise de Sindicat se îndosariază şi păstrează la sediul central al
Sindicatului.
Art.112 Registrul de intrări/ieşiri va
fi gestionat numai de Secretariatul General al Sindicatului.
Art.113 Documentele înaintate altor
instituţii vor fi inregistrate, vor purta sigla Sindicatului, vor fi ştampilate
şi semnate de preşedinte sau înlocuitorul de drept; exemplarul 2 se va pastra
obligatoriu in arhiva SCMD.
Art.114 Sigla şi antetul
corespondenţelor oficiale sunt prezentate în Anexa nr.4.
Art.115 Se pot înfiinţa filiale ale
Sindicatului în oricare localitate/județ din România sau din afara ei, la
solicitarea a minim 15 membri.
Art.116 Filialele deja înfiinţate
care, din diverse cauze, îşi reduc numărul de membrii sub minimul stabilit, se
dizolvă prin decizie a CD, iar membrii de sindicat aflaţi în evidenţa lor se
afiliază altor filiale.
Art.117 (1) Instrucţiunile de organizare
şi funcţionare a colectivelor de specialitate ale sindicatului, aprobate
înainte de intrarea în vigoare a regulamentului, își produc efectele în
continuare. După intrarea în vigoare a regulamentului, acestea se actualizează, în funcție de obiectivele de
atins cuprinse în strategia Sindicatului.
(2)
In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a ROF, CD aproba
instructiunile de organizare si functionare pentru colectivele de specialitate
care nu sunt constituite ori a caror denumire sau structura se modifica prin
ROF.
Art.118.
(1) Prezentul
regulament poate suferi modificări și
completări.
(2) Modificările și completările trebuie să
fie propuse de CD şi aprobate de CNR.
Art.119 Prezentul regulament a fost
aprobat de CNR, forul suprem de conducere al Sindicatului, întrunit statutar în
data de 18.10.2011 şi intră în vigoare în termen de 15 zile de la aprobare.
Art.120 Anexele nr. 1, 2, 3 si 4 fac parte
integrantă din prezentul regulament.
ANEXE nr:
1.
Colectivele de specialitate (departamente) ale sindicatului
2.
Model - Cerere de înscriere
3.
Model - Formular pentru exprimarea votului prin delegare
4. Model - Sigla şi antetul corespondenţei oficiale
ANEXA
nr.1
COLECTIVELE DE SPECIALITATE
(DEPARTAMENTE) ALE SINDICATULUI
a) La nivel central
1. DEPARTAMENT RELAȚII
1.1.
Compartiment Relații Interne
a) Cu structurile
guvernamentale si ale statului
b) Cu sindicatele
c) Cu societatea civilă, O.N.G. şi alte entităţi
1.2.
Compartiment externe
2. DEPARTAMENT
JURIDIC
2.1. Compartiment Iniţiere, Urmărire Acţiuni în Instanţă şi
Relaţia cu
Casele de Avocatură
2.2.
Compartiment Analiză, Sesizări, Reclamaţii Consultanţă Juridică şi
Reprezentare în Instanțe
Judecătorești
3. DEPARTAMENT
ECONOMICO – FINANCIAR
3.1.
Compartiment
Financiar
3.2.
Compartiment
Logistic
3.3.
Compartiment
Patrimoniu
4.
DEPARTAMENT MUNCA SI RESURSE UMANE
4.1.
Compartiment
Muncă și Resurse Umane.
4.2.
Compartiment. Investigare și Crearea Bursei
Locurilor de Muncă
5. DEPARTAMENTUL MEDIA
SI RELATII PUBLICE